Home |Het Forum |Games |Submit News |Register

Main Menu

Who's Online

You are an anonymous user. You can register for free by clicking here
We have 9 Guests and 1 Member Online

Chat

Highscores
Seconds of Madness
1. dewietje: 571
2. MarkyN: 537
3. Juggy: 535

Box World
1. freddo: 101
2. znoob: 101
3. Misha: 100

Minesweeper
1. freddo: 74
2. Sanne: 65
3. draothelvete: 55

Tetris
1. Roosje: 944,401
2. Uncle: 623,121
3. Lort_Gob: 242,643

Frogger
1. MarkyN: 36,430
2. Juggy: 31,083
3. znoob: 28,659

Blocks 2
1. yourhonour: 265,542
2. Sanne: 193,161
3. Hannes: 126,349

Jewels
1. Sanne: 410,500
2. Fenko: 382,915
3. yourhonour: 127,495

Billiard Training
1. yourhonour: 2,561
2. Uncle: 2,496
3. MikerG: 2,307

Maze
1. yourhonour: 39
2. znoob: 38
3. flapse: 38

Smack the Penguin
1. Master4Disaster: 323.5
2. maniac2: 323.5
3. Skipp: 323.5

Tiles
1. Sanne: 1,401
2. djoke: 1,311
3. draothelvete: 984

Znax
1. yourhonour: 280,300
2. djoke: 269,000
3. flapse: 229,800

Golf
1. Juggy: 58
2. Skipp: 63
3. Heimdall: 84

Darts
1. __Ibi__: 13
2. znoob: 14
3. yourhonour: 22

Blix
1. yourhonour: 450,100
2. Sanne: 250,300
3. Daavje: 209,400

Hexxagon
1. Skipp: 58
2. Uncle: 58
3. yourhonour: 58

Frogger 2
1. MarkyN: 31,801
2. flapse: 25,337
3. znoob: 24,806

Keepy Uppy
1. znoob: 428
2. flapse: 425
3. Juggy: 311

Poux
1. Sanne: 279,800
2. znoob: 165,800
3. kip: 141,200

Double Break Out!
1. znoob: 501,130
2. Juggy: 401,400
3. Lort_Gob: 400,310

Speed Ball
1. znoob: 359
2. dwarvenmight: 275
3. Wintervorst: 184

Quix
1. djoke: 126,200
2. Juggy: 107,200
3. dwarvenmight: 100,900

Ponx
1. djoke: 60,950
2. Juggy: 26,280
3. znoob: 16,020

Pokler
1. Sanne: 14,831
2. znoob: 11,900
3. dewietje: 9,444

Snake
1. Juggy: 3,508
2. Uncle: 3,115
3. Lort_Gob: 2,879

Pacman
1. Uncle: 61,430
2. Lort_Gob: 55,290
3. MikerG: 49,730

Space Invaders
1. MarkyN: 118,360
2. Juggy: 111,990
3. Lort_Gob: 50,000

Warehouse
1. yourhonour: 21
2. flapse: 21
3. dwarvenmight: 21

Sonica
1. MarkyN: 30,700
2. yourhonour: 30,300
3. znoob: 22,100

Striking Saints
1. znoob: 1,097,541
2. yourhonour: 954,175
3. Juggy: 943,050

Set your own!

Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic
Author Message
PimsOffline
Post subject:   PostPosted: Feb 04, 2010 - 03:46 PM
Elite
Elite

Status: Offline
Mijn PC boven lijkt het begeven te hebben (ik denk een kapotte voeding, hij start niet eens meer op), maar nu wilde ik mijn video camera op de laptop aansluiten, maar dan blijkt DV screen capturing in Adobe Premiere alleen via een firewire poort te gaan. Die heeft mijn mooie laptop niet...
Heeft een van jullie enig idee hoe dit te omzeilen is?
Zou zoiets werken? http://shop.conrad.nl/computer-en-kanto ... 74476.html
Deze laptop heb ik: http://www.acer.nl/acer/productv.do?Lan ... xHistory=0

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website  
Reply with quote Back to top
markOffline
Post subject:   PostPosted: Feb 04, 2010 - 06:15 PM
Supreme
Supreme

Volgens mij moet je deze hebben: http://shop.conrad.nl/computer-en-kanto ... 74677.html

View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger  
PimsOffline
Post subject:   PostPosted: Feb 05, 2010 - 08:01 AM
Elite
Elite

Die ziet er inderdaad beter uit! Thanks Mark, ik ga 'm bestellen en hopen dattie werkt...

Lort_GobOffline
Post subject:   PostPosted: Feb 05, 2010 - 08:03 AM
Supreme
Supreme

Pims wrote:
Die ziet er inderdaad beter uit! Thanks Mark, ik ga 'm bestellen en hopen dattie werkt...

Voordeel van deze is ook dat je Mark de schuld kan geven als hij niet werkt wink

View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger ICQ Number 
markOffline
Post subject:   PostPosted: Feb 05, 2010 - 09:36 AM
Supreme
Supreme

Past Performance Does Not Guarantee Future Results clown

Master4DisasterOffline
Post subject:   PostPosted: Feb 06, 2010 - 08:41 AM
Elite
Elite

Eentje die hier ook wel thuis hoort, maar meer voor de categorie "no way in hell dat ik het nu nog ga kopen". De Quooker, handig apparaatje ter vervanging van de waterkoker en warmwatervoorziening in de keuken. Claimt ook een besparing van enkele tientallen euro's in energie op jaarbasis waar te maken, totdat ik de berekening ervan zag.

RoosjeOffline
Post subject:   PostPosted: Feb 06, 2010 - 08:55 AM
Elite
Elite

Lijkt me inderdaad een leuk ding, scheelt wel tijd, maar je bespaart niet heel veel extra.
BTW een waterkoker koop je voor 20 euro, De Quooker kost je meer dan 1000 euro.

View user's profile Send private message  
Master4DisasterOffline
Post subject:   PostPosted: Feb 06, 2010 - 09:22 AM
Elite
Elite

Voor de volledigheid, je kan hier zelf uitrekenen wat jouw "besparing" zou zijn. Mijn keuzes waren Boiler op 65 graden, 100 m², gas 7x per week voor 2 personen, warme drank 5x per week voor 2 personen.

Lort_GobOffline
Post subject:   PostPosted: Feb 06, 2010 - 09:37 AM
Supreme
Supreme

Een collega van mij laat zo'n ding inbouwen in z'n huis. Lijkt mij nog steeds vrij onzinnig. Je betaalt wel veel geld voor een beetje meer ruimte op je aanrecht en de aanschafkosten haal je er pas over een jaar of 10 uit. ALS je dan nog daar woont en niet al een nieuwe hebt moeten kopen wink

View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger ICQ Number 
MishaOffline
Post subject:   PostPosted: Feb 06, 2010 - 12:01 PM
Elite
Elite

Misha wrote:
Hmmm..wat loadcycles betreft valt het dan nog wel mee......maar het voelt gewoon alsof ie steeds hypersnel leeg raakt...

Zozo...ook weer een nieuwe batterij voor deze oude mac. Alleen nog even helemaal opladen en weer leeg laten lopen. Alleen zou je wel denken dat ze na 3 jaar wat meer mAh in zo'n batterij kunnen proppen.

Screen shot 2010-02-06 at 12.58.12 PM.png
 Description:
 Filesize:  130.95 KB
 Viewed:  433 Time(s)

Screen shot 2010-02-06 at 12.58.12 PM.png

MishaOffline
Post subject:   PostPosted: Feb 06, 2010 - 12:18 PM
Elite
Elite

Trouwens over die Quooker dat is gewoon gemak, een collega heeft hem en is er lyrisch over. Maar goed zij heeft ook een Nespresso alleen voor gasten omdat ze zelf geen koffie drinkt. Mijn ouders hebben ook zo'n keukenboiler (ouder variant) maar die zetten hem juist uit omdat het water anders niet echt lekker koud meer is. Zal wel iets met de leeftijd te maken hebben. Ik zeg toch dat het best handig is om gelijk thee te maken en niet te wachten op de waterkoker. Maar dit gemakt kost natuurlijk ook wat.

PimsOffline
Post subject:   PostPosted: Feb 09, 2010 - 05:03 PM
Elite
Elite

Pims wrote:

Hij werkt! Like a charm! Hulde voor Mark mrgreen

WousOffline
Post subject:   PostPosted: Feb 13, 2010 - 08:37 PM
Supreme
Supreme

Het wordt tijd om een nieuwe tv te kopen. Ik wil een, liefst zo plat mogelijke, 32 " lcd.
Ben al een beetje aan het zoeken op het internet en reviews aan het lezen en het valt me op dat het geluid vaak niet zo goed is. Wel als er een Dolby Surround op aangesloten is, maar de ingebouwde speakers zijn vaak niet zo fantastisch.

Ik zou graag willen:
Resolutie 1920x1080 en dus Full HD
HDMI aansluiting
HD ready
USB aansluiting is misschien wel handig
Wi-fi misschien, om te internetten op de tv
100 Hz denk ik

Meer echt belangrijke dingen weet ik niet echt, maar misschien heeft iemand nog suggesties.

Qua bedrag wil ik wel graag onder de € 800,- blijven...

View user's profile Send private message MSN Messenger  
markOffline
Post subject:   PostPosted: Feb 13, 2010 - 10:01 PM
Supreme
Supreme

Ik ben zelf fan van de Philips tv's. Sony vind ik enorm tegenvallen qua usability. Maar de andere merken ken ik gewoon niet goed genoeg (qua menu's en afstandsbediening).

Internetten op de tv moet je je niet veel van voorstellen. Dat zijn bijvoorbeeld widgets waarmee je youtube filmpjes kan kijken, alleen het zoeken (en vinden) duurt zo'n 25x langer dan op je laptop. Je kan beter een kabeltje aanschaffen om die aan te sluiten op je televisie.

En onderschat ook niet hoe groot je je tv wilt hebben. Als je 1080p films gaat kijken is dat dus 10x zoveel pixels als een televisie uitzending in de standaard resolutie (tenzij je dus HD hebt). Dus je gaat sneller met je ogen knijpen bij HD materiaal. Onze televisie is 32" en dat vind ik voor onze bank-afstand net kunnen. Maar onze televisie kan slechts 720p, dus is maar 6x zo scherp als onze oude beeldbuis.

Master4DisasterOffline
Post subject:   PostPosted: Feb 13, 2010 - 10:45 PM
Elite
Elite

Geluid heeft luchtvolume nodig en hoe platter de tv hoe minder luchtvolume er voor de speakers is. Dus plat en ook kwalitatief goed geluid gaan niet samen. Als je toch voor plat gaat, LCD's met LED backlights zijn het platst.
Als je de TV aan een stereotoren hangt, let dan op dat je ineens met twee afstandsbedieningen moet gaan werken om te zappen en het geluidsvolume te regelen. Erg onhandig en niet per se nodig. Er zijn televisies voorbereid op externe geluidsweergave, deze schakelen dan de interne speakers uit en regelen direct het volume van de line-out.

Dan een paar vragen van de technicus;
Waarom wil je HD Ready (1280x720 pixels) als je ook Full HD (1920x1080) wil.
LCD's kennen niet het knipper effect van beeldbuizen en oude TL verlichting en de framerate van video is hier in europa altijd 25 beelden per seconde dus waarom wil je 100Hz?

WousOffline
Post subject:   PostPosted: Feb 14, 2010 - 08:13 PM
Supreme
Supreme

Eigenlijk is het dus misschien beter, als de bank afstand niet zo groot is (onze huiskamer is 3 meter breed, dus zitten we iets minder dan 3 meter van de tv verwijderd), om een tv op een iets mindere resolutie te zetten omdat het anders te scherp is? Volgens mij hebben jullie ongeveer dezelfde afstand Mark, dus 720p is dan misschien wel meer dan genoeg...
HD Ready zou dan misschien beter zijn dan Full HD. Maar is het niet zo dat als je een TV hebt die op 1080p kan, dan je die ook lager kan zetten als je dat mooier vindt? Of zijn dat vaste instellingen?

100 Hz noemde ik omdat ik simpelweg veronderstel dat hoe hoger het aantal Hz is, hoe prettiger het kijkt. Dacht ik tenminste. Ik zie veel tv's tegenwoordig met 100 Hz in de specs staan, dus dat leek mij wel een goeie standaard. Ik lees nu dat er ook al LCS's zijn met 200 Hz (en zelfs plasma's met 600).
Maar het gaat er mij in ieder geval om dat het beeld het mooist en prettigst kijkt en dat ik er goed tv uitzendingen en films op kan kijken en af en toe een game (Wii) op kan spelen. Verder doet het er mij eigenlijk niet zo veel toe.

Ik had eerst deze op het oog: http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/samsung-ue32b6000/, maar lees nu dat het geluid inderdaad niet al te best is. Is dan toch denk ik vanwege het platte scherm en aangezien ik denk ik niet (misschien later een keer) een extern geluidssysteem ga aansluiten denk ik dat ik toch misschien maar een iets dikkere tv moet overwegen.

Philips heeft inderdaad mooie tv's waarvan het geluid, voor zover ik het heb kunnen horen bij mijn ouders die er sinds kort ook een hebben, in mijn oren prima is.

markOffline
Post subject:   PostPosted: Feb 14, 2010 - 09:39 PM
Supreme
Supreme

Volgens mij bestaan er geen nieuwe HD Ready (720p) televisies meer.

Maar zolang je er een Wii op aansluit of analoge kabel of digitenne gebruik je uberhaupt maar 1/10e van de resolutie van je scherm (ongeveer de resolutie van een iphone uitgerekt over een 80cm diagonaal) wink

Wij zitten overigens 2,5m van onze televisie vandaan, jullie huiskamer is iets breder. Maar we hebben nu ook UPC in HD en alles wat ik download is ook minstens 720p. Gewoon omdat ik het niet kan hebben om SD te kijken op een HD televisie (daar ben ik een beetje anaal mee) nosmile

ErikOffline
Post subject:   PostPosted: Feb 15, 2010 - 10:28 AM
Veteran
Veteran

Zelf heb ik een Samsung 32 inch, full HD met een hele zooi aan aansluitingen voor 475,-. Als je 100Hz wilt hebben dan zit je meestal op een prijs van 550+ euro. Op 32 inch heb je veel Full HD tv's en heel zelden kom je in deze maat nog een HD ready tegen. Beneden heb ik een Philips staan en in vergelijking vindt ik dat de Samsung een mooier beeld geeft. Geluid is verder prima voor normaal tv. Wil je films kijken en een beetje die 'beleving' erbij hebben dan moet je wel een stereo erop aansluiten.

yourhonourOffline
Post subject:   PostPosted: Feb 15, 2010 - 04:35 PM
Veteran
Veteran

Ik zou me over die 100Hz niet zoveel zorgen maken:. Citaat:
Volgens Carl Taussig, directeur van HP, is de 120 Hertz verversingssnelheid op de huidige schermen veel sneller dan onze ogen kunnen bewegen. Een LCD-scherm ververst iedere 8 milliseconden, het menselijk oog beweegt met een snelheid tussen de 10 en 30 milliseconden.

View user's profile Send private message Visit poster's website  
Master4DisasterOffline
Post subject:   PostPosted: Feb 15, 2010 - 06:14 PM
Elite
Elite

Het 100Hz vraagstuk is niet helemaal een marketing hype, de 50 Hz knipperfrequentie van beeldbuizen en TL verlichting is volgens dit onderzoek wel een veroorzaker van stress en fouten. De TL buizen of beeldpunten staan kortstondig aan, doven vrij snel en staan daarna een lange tijd uit. Dit geeft het knippereffect. LCD's werken totaal anders, de backlight staat continu* aan, de transistors die voor kleur zorgen worden met de verversingsfrequentie 'geupdate'. Het beeld gaat dus niet uit, 100Hz LCD lost een probleem op wat er niet is.

*dimmen van de backlight gebeurd eigenlijk ook met aan/uit knipperen, echter op een veel hogere frequentie dan zichtbaar is voor het menselijk oog

ErikOffline
Post subject:   PostPosted: Feb 16, 2010 - 09:39 AM
Veteran
Veteran

Ik heb zelfs al 200Hz tv's gezien. Er is altijd wel iets dat je oude tv niet had zoals een extra HDMI poort, 100Hz, ambilight, 1.000.000:1 contrastverhouding (waar de getallen mij nog steeds niets zeggen) en dat soort onzin. Enige wat naar mijn idee wel plezierig is, is om een Full HD tv te hebben met een PS3. Dat zie je. De rest is alleen maar om de prijs op te krikken.

markOffline
Post subject:   PostPosted: Feb 16, 2010 - 09:55 AM
Supreme
Supreme

Dat 200hz is dan vast een algoritme dat extra beelden 'verzint' zodat snelle shots soepeler lijken.

Het beste is om al dat soort algoritmes uit te zetten voor het beste beeld (clearvision, smooth-motion, dynamic contrast en weet ik hoe men dat soort algoritmes in marketing termen benoemt).

Het is serieus zo dat men dat soort algoritmes vooral implementeert om een extra sticker op de televisie te kunnen plakken, want dat verkoopt. Het lijkt dan net of je LG panel die elke fabrikant gebruikt toch een betere televisie is dan diegene die ernaast staat. De beeldpuristen die hun schermen kalibreren zetten al die onzin meteen uit.

Ook met de 'normale' specs als contrast-verhouding moet je oppassen. Een grote ratio betekent alleen dat de televisie een heel groot verschil kan maken tussen heel wit en heel zwart. Maar bij een slecht panel betekent dat vooral dat alle intensiteiten ertussenin voor het grootste deel wegvallen. Eigenlijk zouden fabrikanten gewoon moeten vertellen welk panel ze gebruiken (er zijn echt niet veel verschillende op de markt) en wat voor backlight. De rest is allemaal software en uiterlijk.

ErikOffline
Post subject:   PostPosted: Feb 16, 2010 - 11:25 AM
Veteran
Veteran

Is Wouter nou een beetje geholpen of maken we het alleen maar complexer?

markOffline
Post subject:   PostPosted: Feb 16, 2010 - 12:46 PM
Supreme
Supreme

Tuurlijk is hij geholpen. Nu kan hij gewoon een televisie kopen en alle rationele overwegingen bewust negeren. mrgreen

WousOffline
Post subject:   PostPosted: Feb 16, 2010 - 04:49 PM
Supreme
Supreme

Nou, ik moet zeggen dat het op sommige plekken wel erg technisch wordt en aangezien ik daar niet echt veel kaas van gegeten heb.... smile

Maar ik had er een aantal in mijn gedachten, maar die zijn inderdaad wel allemaal Full HD, 100 hz e.d., wat dus eigenlijk helemaal niet nodig is.

http://www.pixmania.nl/nl/nl/2681949/ar ... 7404h.html
http://www.pixmania.nl/nl/nl/2820715/ar ... 8404h.html
http://www.pixmania.nl/nl/nl/3607475/av ... er-advices
http://www.pixmania.nl/nl/nl/2941015/ar ... visie.html

Ik ga nog eens bij wat goedkopere tv's kijken, want misschien zit daar nog iets tussen dat voor mij wel goed genoeg is. Want deze zijn toch misschien iets te goed voor mijn simpele huiskamertje...

Jump to:  
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Printable version Log in to check your private messages View next topic